söndag 2 november 2008

Välkommen till min externa blogg!

Så var det dags för det första blogginlägget i denna form. Vissa kanske tycker att det är först nu jag egentligen börjar blogga, men det har jag ju faktiskt gjort i ett par år på min hemsida. Men det kanske är, som en del påpekat, lättare att kommentera här. Så bevisa det då! ;-)

Nåväl. Jag har inga illusioner om att ändra stil, att bli vare sig mer eller mindre seriös i mitt bloggande. När jag ser andra bloggar kan jag bli så imponerad av deras konsekventa stil och teman med till exempel inredning, matrecept, teologiska funderingar, etc. Men jag är den jag är. Jag varken kan eller vill vara någon annan. Det är därför min beskrivning av min blogg är så rätt: "några av mina tankar, reflektioner och kommentarer kring vardag och helg, offentligt och personligt, centralt och perifert, sakralt och profant, ytligt och djupt i ungefär samma blandade röra som finns i min hjärna och hjärta en vanlig dag."

Well, så är det, så blir det... välkommen! :-D

9 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen. Lycka till med nya bloggen!/a-k

Anonym sa...

Men sicken trevlig blogg hr Grahn har skaffat sig!

Mats R sa...

Äntligen :) inte en dag för tidigt, bra jobbat.

Fredrik sa...

Japp

Anonym sa...

Välkommen in i bloggosfären!

(Fast din hemsida har ju varit lik en blog i sin funktion....)

Grattis också till barn nr 2.

SvBG sa...

adiewunde: Ja, precis vad jag har tyckt också... men det känns rätt bra att vara här också... Och tänk att även du bloggar - utan att jag visste det alltså. :-)

Ingela sa...

Välkommen till den riktiga bloggvärlden! Här platsar du med röra och allt...

Malin sa...

Trevlig blogg! Och nu är det ju så mycket lättare att kommentera. Jag har varit på väg flera gånger på den gamla...

Martina sa...

ÄNTLIGEN!!!