söndag 9 november 2008

Kalmar FF

Tidigt i våras, när Allsvenskan skulle starta, tippade jag slutresultatet på min dåvarande blogg (som fortfarande finns på min hemsida). Där hade jag IFK Göteborg i topp, följt av Kalmar FF och Elfsborg. Men som jag konstaterade i bloggen i slutet av april: "Jag trodde aldrig att det här skulle hända, att jag skulle tycka att just Kalmar FF spelar den roligaste fotbollen i Sverige, åtminstone för tillfället. Men bröderna Elm, Patrik Ingelsten, Cesar Santin och de övriga imponerar med ett mycket bra spel. Flest mål gjorda, minst insläppta. Nog för att jag trodde de skulle ligga högt upp när året är slut, men det här kan räcka riktigt, riktigt långt!"

Så blev det - och jag är glad för det! Kalmar har spelat fantastiskt underhållande och är väl värda SM-guldet i år. Nanne Bergstrand har verkligen lyckats i sitt långsiktiga lagbygge. Tyvärr är väl risken stor att fler än Victor Elm lämnar laget. Allsvenskan håller lite för låg kvalité för att spelarna ska kunna utvecklas. Och klubbarna kan knappast konkurrera om lönerna heller. Men just nu: Stort grattis till Kalmar FF!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste erkänna en sak.Fotbollsintresserad som jag är.
*tittar sig runt och viskar*
Jag har inte sett en enda allsvenska match i år.Bara någon enstaka i damallsvenskan.
Ska bli bättre till nästa säsong.

Syns vi imorgon?

SvBG sa...

*viskar tillbaka* Inte är det så farligt! Det finns viktigare saker i livet! Det hedrar dig dock att du ser damallsvenskan! :-)

Japp, jag kommer på kören! :-D