lördag 15 november 2008

Good or bad?

Ja, nu har det gått i princip två veckor sen min blogg flyttade ut ur fadershuset. Jag kan konstatera några saker:
  1. Det är roligt att se att det är rätt många som läser bloggen
  2. Det är roligt att en del även kommenterar (kan dock bli fler!)
  3. Det är inte lika lätt att skriva sina blogginlägg som förut. Tidigare ikväll försvann ett helt färdigskrivet ut i tomma intet. Det hade aldrig hänt på min hemsida.
  4. Jag känner större press än förut att skriva "bra", att vara insatt och genomtänkt. Men jag blev glad (och lite mer frimodig) över en sak som en anonym person skrev i en kommentar: "Du varierar djupa och ytliga saker med fantastisk humor. Mina fördomar talade tyvärr sitt tydliga språk i min hjärna då jag upptäckte att du var präst. . . "Nej, ännu en torris " - tänkte jag fördomsfullt, vilket säger mer om mig än om dig. Hoppas du fortsätter blogga... Det var roligt att läsa det du skrivit. Du verkar vara dig själv. Ja, det vore ju bedrövligt om du gick omkring och trodde du var ngn annan. . . ;-)"
  5. Hemsidan uppdateras inte lika ofta som förr, vilket känns tråkigt. Men å andra sidan kan man göra reklam här för nånting man har lagt in där och vice versa.

Nej, slutsumman blir ändå att det blev bra så här. Hoppas att ni också, kära läsare, tycker detsamma! :-D

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Definitivt bättre. Har försökt kommentera två gånger men komentaren har inte kommit i väg. Är lur på att det mest beror på min uppkopplinmg som är ett mobilmodem men varierande funktion här en bit utanför Afrikas kust. Eller har du möjligen valt inställningen med att godkänna kommentarer innan de publiceras?

Jeez sa...

Yay! Hurra :-)

Och en annan rolig bieffekt är alla roliga nästan-ord som ordverifieringen sätter ihop!

Anonym sa...

Fredrik: Nej, nån sån inställning har jag inte, däremot en ordverifiering för att undvika spaaaaaam. (I detta fall är det "ordet" "progul". Och visst gillar jag gult...) Men det har du ju själv också, så det kan du ju med. Du får göra nya försök helt enkelt!

Anonym sa...

Ett sätt att slippa försvinnande inlägg är att skriva dem i word först, förstås. Ett annat är att använda en bloggtjänst som automatsparar det som utkast, och även sparar titt som tätt medan man skriver. Till exempel wordpress, som jag använder. ;) Ytterligare ett tips är att installera windows live writer (gratisprogram från microsoft), och skriva inläggen i ett lokalt program, som sedan laddar upp dem till bloggen.

Anonym sa...

Det blev mycket bättre.

Och det skulle bli förfärligt snustorrt om bloggen bara innehåller kloka och fullständigt genomtänkta inlägg. För min del är det blandningen av allt det som hör livet till som gör bloggen läsvärd!

- så länge det inte handlar om Formel 1 vill säga, det hoppar jag raskt över ;)