lördag 15 november 2008

Marit Bergman

Har ni sett programmet "Dom kallar oss artister" som går nu på TV?

[väntar på svar... får inget]

Jag missade första programmet, men har sen sett Per Gessle porträtteras. Klart intressant, men å andra sidan känns det som om man vet någorlunda var man har Sveriges kanske främste hitmakare. I veckans program var det dags för Marit Bergman. Jag måste erkänna att hon hade jag inte riktigt koll på. Den enda låt som registrerats i mitt inre musikarkiv var "Adios Amigos", en låt man blir glad av. Nu visade det sig att det var mer man kunde glädjas åt. Marit hade nämligen två egenskaper som jag uppskattar mycket, nämligen charm och ödmjukhet. Vilken annan artist skulle komma hem till ett av sina fans och hålla en enkel konsert i dennes vardagsrum? Enkelt, prestigelöst, vackert! Nu är det bara att konstatera att jag måste botanisera mer bland Marit Bergmans musik.

3 kommentarer:

Martina sa...

Hej! Jo, jag såg det första eftersom det handlade om Håkan Hellström. För mig ger det mer att lyssna på honom när han pratar än på hans musik (även om den också har sin charm). Det är någonting med hans sätt att blotta sitt inre som tilltalar mig. Han skäms inte för att erkänna att han är en skör människa. Dessutom lyfter han fram det vackra med staden Göteborg, vilket inte alltid är det som är vackert med blotta ögat.

Anonym sa...

Ska man av kommentarer på annan blogg tro att du är nöjd med att få fira mässa varannan söndag?

SvBG sa...

Ann o nym: Svar finns på nämnda blogg.