måndag 3 november 2008

IBRA

Jag har under min pappaledighet i höst passat på vid några tillfällen att besöka andra församlingar i Piteå. Igår var det Missionskyrkans tur. De hade gudstjänst tillsammans med Pingstkyrkan. Det var en inspirerande predikan av pingstpastorn Kjell-Göran Westerberg på temat "Vårt eviga hopp". Den gladde mig mycket. När jag besöker andra församlingar gläds jag alltid över det syskonskap jag känner. Sen händer det ofta att man får en aha-upplevelse. Så var det verkligen igår. Visst har jag hört talas om IBRA förut, men jag hade inte koll på vilket fantastiskt missionsarbete de gör ute i världen.

För många kanske "IBRA" endast handlar om Zlatan Ibrahimovic, men han står sig slätt i sammanhanget. IBRA Media vittnar om Jesus, en verklig frälsare, inte bara på fotbollsplanen, utan i många människors liv.

Så här står det på deras hemsida:

"Syftet med IBRAs missionsverksamhet har alltid varit att, genom olika effektiva media, nå ut med evangeliet om Jesus Kristus, och leda människor till en personlig relation med honom som deras personlige frälsare. Med media, och framför allt radio, som redskap har IBRA i över 50 år förkunnat evangelium för stora delar av världen. Antalet länder och språk har hela tiden vuxit, och idag sänder IBRA på över 85 språk och når runt 100 länder. Vår vision är att arbeta för att fullborda Jesu missionsbefallning (Matteus 28:18-20), och:
· Leda män och kvinnor till en personlig relation med Jesus Kristus som deras personliga frälsare.
· Förse troende med biblisk undervisning och föra dem i kontakt med en kristen gemenskap så att deras nyvunna tro kan växa och utvecklas.
· Vara ett redskap för församlingsplantering där ingen församling finns.
· Nå och undervisa människor i samhällen som lider brist på social utveckling och mänskliga rättigheter. "

Jag fick också höra att varje dag kommer minst 700 personer till tro på Jesus. Jag tycker det här är väldigt bra! Gud välsigne IBRA.

Inga kommentarer: