söndag 9 november 2008

Fars dag

Idag har det varit Fars dag. För min del handlar det om tre personer:

1. Jag själv.
Jag har ju förmånen att sen några år tillbaka vara pappa. Caroline och Elias är mina ögonstenar och jag blev väldigt glad över det kort som Caroline hade gjort på skolan i fredags. Några enkla ord och ett hjärta - det värmer. Och kanske ännu mer att se hennes glädje och stolthet när hon överlämnade det tillsammans med en kram. Glad!

2. Min egen pappa
Mina föräldrar ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Det är ju inte helt självklart, konstigt nog. Men så är det. Nu brukar vi inte göra speciellt mycket väsen av Fars dag, men ett telefonsamtal och ett knippe goda tankar räcker långt!

3. Min himmelske Far
Gud är givetvis värd att hyllas alla dagar, men varför inte extra mycket idag i egenskap av att han är min himmelske Far? Men vad ska man ge en som har allt? Jag tror att den gåva han längtar mest efter är... mig själv, mitt liv.

Inga kommentarer: