lördag 29 november 2008

Snö och is

Nu har det varit snö i en vecka. Det kom så plötsligt. Visst anar man att det närmar sig, men med tanke på hur de senaste årens höstar och förvintrar sett ut, så kan man aldrig veta. På denna vecka har det kommit rejält med snö. Härligt! Nog för att jag kan tycka att vintrarna är lite för långa här uppe i norr, men samtidigt vill jag inte byta mot söderns slask. Ska det vara vinter så ska det vara.

Snön innebär också att det helt plötsligt blivit mycket mer att göra ute. Ja, förutom den nödvändiga skottningen så går det ju att dra Elias på bobben. Det gillar han. Det gillar han så till den milda grad (även om det var minusgrader) att han somnade, sittandes på bobben. Det skulle ha varit filmat. Endera dagen ska vi göra ett första försök med skidor. Jag tror han kommer att gilla det med. Tyvärr har det inte varit lämplig kramsnö än, så det har inte blivit några snögubbar eller snöbollar. Men det blir väl sånt också, vad det lider.

Igår följde jag för övrigt Caroline och hennes klass till en isbana. Det stod skridskor på programmet. Det var riktigt roligt - och framför allt trevligt. Jag tycker verkligen att Caroline är duktig, för det är inte så lätt i början. Själv har man ju inte inte stått speciellt mycket på skridskor i vuxen ålder. Men nog blir man lite sugen att dra ihop ett gäng för att spela hockey-bockey eller liknande. Eller varför inte låta sig inspireras av "Stjärnor på is"? Men då vill jag nog helst vara själv på isen.

Och närmaste person cirka en kilometer bort.

Bortvänd.

Inga kommentarer: