tisdag 4 november 2008

Hos fotografen

Idag har vi varit till fotografen för att föreviga våra barn. Det blev en kamp för att få båda att vara på plats samtidigt och dessutom titta in i kameran och dessutom le... Jag undrar verkligen hur resultatet blev. En bild som togs på Caroline när hon var ca 4,5 år gammal blev förstorad och inramad och satt i skyltfönstret hos (tyvärr!) nedlagda PK-foto i ett helt halvår. En helt suverän bild. Dagens bilder lär inte nå samma klass, men några hyfsade ska det väl ändå bli. Det har blivit lite av tradition att ta en bild så här lagom före jul. Visserligen kostar det en del, men vi har aldrig någonsin ångrat oss. Det är så roligt ha kvar.

När jag var barn var vi till fotografen några enstaka gånger. Det jag minns av dessa bilder är våra leenden. Vi hade en lycklig barndom, jag och min bror. Det har lagt en grund av trygghet, kärlek, tro och närhet som jag är oändligt tacksam för. Jag önskar och ber att även mina barn ska få del av detta under sin barndom och uppväxttid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skojigt.

I somras köpte jag min första digitalkamera för att kunna bygga en bra bildbank med dottern.

Jag tror dessa bilder oavsett från tiden av marter eller mys kan vara viktiga att minnas med sina ögon, och tolka för framtiden. precis som du gör angående dig och din bror.

Larvad (adiewunde)

Mats R sa...

Bilder är nice att ha, även om jag är så självcentrerad att jag nästan bara tittar på bilder där jag själv är med :D

Anonym sa...

Det lär de få! (ang. att dina barn får en lycklig uppväxt)