torsdag 19 mars 2009

Prästrockandet

Det är kanske på sin plats med en kort rapport från det ombloggade framträdandet på Krokodil i går kväll. Det var tre band som slogs om delsegern i Kompledigt: Vi, dvs "Prästrockarna", "White Top Liners" från SmurfitKappa och "Paper Cut" från SCA. (Detta lär faktiskt ha varit tre av finalisterna från förra året, så man kanske kunde kalla det för "dödens grupp". Hursomhelst gick det riktigt bra. Jag är i alla fall nöjd, även om jag kände att det var alltför länge sen jag stod på en scen. Våra låtar var "Fångad av en stormvind" (lite mesigt val insåg jag rätt snart), "Ring ring" (den obligatoriska låten - som övergick i "Operator"), samt "Got To Get You Into My Life" (som fick ett riktigt härligt gung!)

Det blev Paper Cut som tog hem segern, helt välförtjänt, för de var kanonbra! Föga förvånande, eftersom flera av dem håller på med musik på fritiden. Mycket duktiga!

Du kan förresten läsa om evenemanget i Piteå-Tidningen.

1 kommentar:

Mys liv och hem sa...

Jag önskar att jag hade varit där och sett er ,men en annan gång kanske.Ha en skön helg