fredag 6 mars 2009

Inför andra chansen

I morgon kväll är det dags för "Andra chansen" i Melodifestivalen. Så här rankar jag låtarna:

1. "Higher" - Star Pilots
2. "Moving On" - Sarah Dawn Finer
3. "You're Not Alone" - BWO
4. "It's My Life" - Amy Diamond
5. "Show Me Heaven" - Lili & Susie
6. "I Got U" - Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox
7. "Jag tror på oss" - Scotts
8. "Snälla, snälla" - Caroline af Ugglas

Tyvärr kommer det ju inte att bli så, eftersom det blir dueller. Men utifrån min ranking, så blir det följande resultat:

Grupp A:
"Jag tror på oss" - Scotts - - - "Moving On" - Sarah Dawn Finer
"Show Me Heaven" - Lili & Susie - - - "You're Not Alone" - BWO

Gruppfinal: "Moving On" - Sarah Dawn Finer - - - "You're Not Alone" - BWO

Grupp B:
"It's My Life" - Amy Diamond - - - "Higher" - Star Pilots
"Snälla, snälla" - Caroline af Ugglas - - - "I Got U" - Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox

Gruppfinal: "Higher" - Star Pilots - - - "I Got U" - Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox

Kommentar:
Jag tror egentligen inte att det blir så här i praktiken. Svenska folket kommer antagligen att rösta fram Sarah Dawn Finers och Amy Diamonds låtar till final. Tyvärr säger jag - inte för att det är dåliga låtar, utan för att jag då bara får två av mina personliga favoriter vidare. Det är ju lite komplicerat med den här gruppindelningen. Det blir inte nödvändigtvis de bästa låtarna som går till final. Men om allt går som jag skulle vilja, så går BWO vidare tillsammans med Star Pilots och sen får Sarah Dawn Finer (alternativt Amy Diamond) sin plats i finalen tack vare den internationella juryn.

4 kommentarer:

Mats R sa...

jag ska hålla på Caroline af Ugglas, gillar den låten.... lite annorlunda, precis som jag är :)

Anonym sa...

Nämen, "snälla, snälla"...

Mats R sa...

Ugglas <3 så skön låt det är, klart bäst denna kväll.

Anonym sa...

Tjena Sven bertil

Den där listan håller jag med om till fullo och hopas att Ugglas blir diskad för barnförbjudet på bästa sändningstid, som hon ålarar sig och skriker, man kan ju tro att hon plågas till döts. Huuuuvaaa