måndag 30 mars 2009

Allt har en orsak

Allt har en orsak, så även denna mer eller mindre oplanerade bloggtystnad. I detta fall handlar det om en rejäl magsjuka som har härjat i familjen den senaste veckan. (Känsliga läsare varnas härmed!) Det är sannerligen inte konstigt att vi drabbats, eftersom Magdalena jobbade hela föregående vecka enbart med patienter med vinterkräksjuka. Till slut kunde inte ens Stålkvinnan stå emot. Som tur var hann hon bli frisk så att hon kunde åka ner till Stockholm för att träffa vänner och hämta inspiration vid den årliga Trädgårdsmässan i Älvsjö. Jag är så glad att hon, trots allt, åkte till denna emotsedda höjdpunkt. Faktum är att vi har klarat oss riktigt bra, även om vi andra varit sjuka sen dess. Elias var riktigt dålig ett par dygn och inte riktigt fräsch än, trots att det gått över fyra dygn sen utbrottet. Caroline klarade sig ända till igår natt, men är redan piggare. Skönt! Jag är imponerad över henne faktiskt. Hon har skött det väldigt bra! Det märks att hon håller på att vara stor. Själv klarade jag mig mest lindrigt undan - och tur var väl det, eftersom jag skulle hålla ställningarna.

Och ställningarna har jag hållit. Men visst är det skönt att Magdis kommer hem ikväll, till allas vår glädje.

Inga kommentarer: