måndag 16 mars 2009

Prästrock på Krokodil

Det fanns en tid när jag ingick i den numera saligt avsomnade rockgruppen Preach Boys. Saknaden är stor. Inte bland fansen kanske. Eller kanske ändå. Häromdagen var det faktiskt en som frågade om vi fortfarande höll på.

Nu på onsdag kommer jag att återvända till rockstjärnelivet, om än bara för en kväll. Jag kommer nämligen att ingå i Prästrockarna (jag vet, lite lamt namn. Inte min idé, konceptet har funnits några år). Förutom jag är det prästen Ola Marklund och Kenneth Sandström, pastor i Djupvikskyrkan och Kustkyrkan. Vi kommer att delta i "Kompledigt" på Krokodil. Det är en musiktävling, anordnad på Ronny Erikssons kulturcafé i Piteå., där band från olika arbetsplatser tävlar med tre låtar, En ska vara Abbaklassikern "Ring, ring" och sen ska det vara en låt på svenska och en på engelska. Vi har valt att köra den gamla Beatleslåten "Got To Get You Into My Life" + "Fångad av en stormvind". Den mittennämnda blir riktigt bra, faktiskt...

Ska bli kul! Kom gärna dit! Krokodil onsdag 18/3 kl.19.00.

9 kommentarer:

Ingela sa...

Hade gärna kommit och lyssnat! Jag saknar i alla fall PB. Och jag saknar lekmannen bakom trummorna, i flera sammanhang. Nu har hans bror börjat sjunga med oss, och det är jättekul. Han är också en duktig pianist, ytterligare ett plus. Och en supertrevlig person.

Vad konstigt wv jag fick, ingurg, det låter som om jag hade satt i halsen...

Anonym sa...

Lycka till! Och ha roligt! :)

Anonym sa...

Om ni behöver en kvinnlig sångröst i Prästrockarna framöver så skulle det vara roligt att vara med!

Anonym sa...

...föresten: Ha det så jätte roligt! Tyvärr kan jag inte komma och se er men det hade ju varit kul :-D

Tomas sa...

Går bara mina barnvaktsplaner i lås så kommer jag :-D
Linda jobbar kväll för ovanlighetens skull...

Anonym sa...

Nej men välkommen in i tävlingen! Hoppas vi ses på PDOL-scenen i finalen i sommar, vore skoj! Hoppas att jag kan komma och titta i morgon men jag har varit sjuk i snart två veckor så jag lovar inget!
Lycka till i alla fall!!!

SvBG sa...

Hanna: Vi skulle i alla fall behöva ett scenmonster ;-)

Sofia: Några såna ambitioner eller drömmar finns inte... men man vet ju aldrig :-)

Alexandra sa...

Jag VILL se men min logistiska talang klarar tyvärr inte av denna svåra uppgift. Jag önskar att det där med "Beeming" var verkligt, då skulle jag apselut använda mig av denna.

Anonym sa...

Undrar om inte kalaskyrkan borde övertyga predikopojkarna om att dom VILL återförenas