onsdag 31 december 2008

När det stormar

Idag har det verkligen stormat. Inte stormat som i snålblåst kring min person eller att jag blivit blåst eller nåt liknande, utan en vanlig hederlig (?) och rejäl blåst utomhus. Huset har skakat i sina grundvalar, brevlådan har gått sönder, grenar har brutits sönder och strömmen var borta ett par timmar.

Tur man kan sitta inne. Till lunch grillade vi korv över ett stearinljus, mest för att prova. Det funkade, men åtminstone min blev kolsvart och inte ens ljummen. Men det gick det med...

Kommer att tänka på en gammal barnsång:

När det stormar, när det stormar,
när det stormar runt omkring mig.
När det stormar, när det stormar,
när det stormar runt omkring mig.
Gud är stark, men jag är svag,
Han hjälper mig ta nya tag.
När det stormar, när det stormar,
när det stormar runt omkring mig.
Nu har stormen bedarrat någorlunda och vi ser till att ha ett gott slut på 2008. Jag önskar er, kära bloggläsare ett riktigt gott nytt år!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Efter den lilla känga jag fick på menlösa barns dag så har jag funderat på vad jag ska svara. Men efter ditt försök att grilla korv över ett stearinljus så behövs inga kommentarer... Till och med frysta köttbullar borde smaka bättre än stearinsvärtade korvar. Gott Nytt Korvår!

Anonym sa...

Har du provat äta frysta köttbullar? Nej, det är inte så lätt. Har du provat äta stearinsvärtade korvar? Nej, men jag kan tala om att det funkar... nästan... hehe...

Gott nytt år själv!

(Jag ska nog kunna fixa en liten känga till nån gång så får du ett helt par).

Emma sa...

Man kan också grilla chips lite extra, ganska okej faktiskt. Svårast är att trä upp dem på grillpinnen...

signerat S/K sa...

Gott nytt år Sven-Bertil! Ska bli kul att ekumenik-kampera igen!

Simon Jonsson