fredag 12 december 2008

Värdig vinnare

Det har väl aldrig varit nåt snack, tycker jag, att Kevin Borg skulle stå som slutsegrare i Idol 2008. Hans röst, rytm och sångglädje har dominerat sen första taktslaget. Flera av de andra deltagarna har haft sina stunder de också, men även dalar. Kevin har alltid levererat - och det på högsta nivå. Det ska bli intressant att se hur hans fortsatta karriär kommer att se ut.

En sak till: Det är ett mycket klokt beslut att årets vinnare inte behöver spotta ur sig en skiva på bara några dagar, som det varit tidigare, för att hinna med julhandeln. Jag tyckte Andreas Carlsson sa att skivsläppet blir om ett par månader. Mycket bra, för då blir det utan tvekan ett bättre resultat och kanske en idol som inte falnar alltför fort. Alla tidigare vinnare har varit värda ett bättre öde. Jag tänker inte minst på Daniel Lindström som vann första året. Hörde ni hans framförande i början av dagens program? Låten "Saturday Night" var en riktig soulrökare och hans nya CD kommer, enligt hans hemsida, att släppas i början av nästa år. Hur bra som helst!! Jag vill höra mer av honom! Och jag vill höra mer av Kevin! Grattis till segern!

Inga kommentarer: