lördag 13 december 2008

Snöslunga?

Idag var det nog första gången jag kunde tänka tanken att köpa snöslunga. Men å andra sidan hade jag aldrig kunnat backa ut bilen för att införskaffa en sådan. En vanlig skottning av garageuppfarten brukar ta 15-20 minuter, men idag var det två timmars intensivt skottande. Snösläden fylldes direkt på sin egen yta. Inget gratis här inte. Jag är helt slut!! Om jag ska köpa snöslunga nu då? Nej, nu lär det väl dröja länge innan det kommer sån här tung snö nästa gång, så det får vara. Och händer det igen, så lär jag säga samma sak, åtminstone efteråt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Köpa snöslunga och gå miste om den motion du får gratis med manuell snöskottning??

Anonym sa...

Vi har en, men jag vet inte hur det fungerar.Tyckte det var jättesmart-tills det snöade som attans och P var borta.Inte lika kaxig längre då.
Måste väl lära mig, men det tar emot.

SvBG sa...

Ann O Nym: Nej, precis vad jag menar!