torsdag 18 december 2008

Varför ska man...

... vara så blåögd? Vi är en av de som blivit lurade av Kameraexperten, som det idag skrivits om i Aftonbladet. Vi tänkte köpa ett Nintendo Wii som julklapp till hela familjen och kollade givetvis priserna på Pricerunner, som man ju brukar göra. Billigast var nämnda företag och dum som man är betalade vi i förskott, allt för att det skulle bli lite billigare. Vi har väntat och väntat på att paketet skulle komma, men inget livstecken, trots skickade mejl, telefonterror och andra beprövade metoder. Sen började vi hitta varningstexter på Nätet kring Kameraexperten, att många fler har blivit lurade. Med andra ord är det rätt så kört nu. Sista chansen blir väl att kolla om banken kan annullera utbetalningen på något sätt. Man måste ju i alla fall försöka...
Epilog 11 februari: Vi fick till slut tillbaka våra pengar genom bankens försorg. Skönt. Sen måste jag ju tillägga att det blev ett Wii till julen i alla fall, eftersom jag begav mig till Clas Ohlson. Slutet gott, allting gott!! :-D

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trist!

Mats R sa...

Usch så trist... så vansinnigt besviken jag skulle bli...
Tråkigt för er..

Sarah sa...

Tur att man kan vara rik på annat än pengar... tålamod, till exempel :-)

Anonym sa...

Fy fasen!Hoppas ni får tillbaka pengarna på nåt sätt!

Anonym sa...

Å fy, så jobbigt. Hoppas det löser sej.

Anonym sa...

Det var väldigt nära att jag beställde en kamera därifrån. Som tur var han jag se några varningar precis innan jag beställde. Dom varningarna var 3 minuter gamla när jag läste dom, hade jag varit 5 minuter tidigare hade jag beställt...