lördag 13 december 2008

Den kristna tidningsvärlden

Jag har under ett antal års tid prenumererat på den kristna tidningen "Trons värld". Den har varit så bra och uppmuntrande läsning, eftersom den rapporterar från så mycket positiva händelser inom kyrkorna i vårt land och vidare över världen. Den kompletterar på så sätt "Kyrkans tidning". Den sistnämnda erbjuder väl kanske inte den mest upplyftande läsningen, men speglar Svenska kyrkan, på gott och ont. Även om den oftast bara ögnas igenom så är det ett sätt att hänga med i vad som händer inom min kyrka. När jag läser Trons värld blir jag alltid inspirerad och längtande efter väckelse i de sammanhang jag står i. Tyvärr fick jag nu meddelandet att denna tidning ska läggas ner. Det finns inte tillräckligt många prenumeranter och annonsörer. Väldigt tråkigt! Jag kommer verkligen att sakna den.

Jag läste också att tidskriften "Trots Allt" ska läggas ner. Den har jag också prenumererat på i många år, men slutade tidigare i år, pga att jag egentligen aldrig gav mig tid att läsa den. Så kanske även många andra har resonerat, för det var nog prenumerationsunderlaget som sviktade även där.

Men vem vet, detta kanske banar väg för andra läsvärda tidningar/tidskrifter i det grahnska hemmet. Ni kanske har nåt tips?

5 kommentarer:

Ingela sa...

Nej - inte Trots Allt!

Såå bra tidning. Men jag har inte heller prenumererat de senaste två åren, av samma anledning som du. Så vi får väl skylla oss själva. Eller på varandra.

Anonym sa...

Jag vet en superduperbra tidning - PT :)

SvBG sa...

Duuuuh!

Anonym sa...

Jag läser Lärarnas Tidning, Pedagogiska Magasinet, Fotnoten, Danstidningen och Grönt. Ibland läser jag Mitt i Sundbyberg - om det inte finns nåt annat i närheten. Vet inte om det är någon av dem som kan intressera dej?

Anonym sa...

Nej, inte direkt... :-)