torsdag 19 februari 2009

Oförberedd

Jag måste säga att jag var totalt oförberedd på alla de reaktioner som inkommit på grund av artikeln i Piteå-tidningen häromdagen. Via telefon, mejl, facebook, här på bloggen, live, etc. Och alla är så positiva. Jag blir förlägen. Faktiskt. Men samtidigt är jag så glad över att det verkar beröra så många, särskilt de som har det jobbigt på olika sätt. Därmed är mitt mål uppnått.

Men den reaktion som har glatt mig allra mest är ändå Caroline, vår dotter. Hon vet visserligen inte vad som stod i artikeln, men fick höra på skolan av nån lärare att det stått om mig i tidningen. Då hade Caroline sagt: "Jag är stolt över min pappa... utom när han är dum".

Det värmde! :-D

3 kommentarer:

Sarah sa...

Kan du vara dum??

Nu blev jag riktigt besviken :-)

Alexandra sa...

Tänke just skriva "kan du vara dum?" Men såg att Sarah hunnit före. Kan det vara ett tecken på att vi tvivlar starkt på att du kan vara dum. Inte medvetet dum iallafall.... eller?! Kanske ska vi ha en intervju med Caroline!? :o) (Ps. Mysteriet med Eu-Flaggan är löst!)

Anonym sa...

Menas "dum" i betydelsen "elak" ställer jag mig också frågande. Menar barnet "dum" i betydelsen "lite korkad" blir det dock lite lättare att förstå. ;)