tisdag 3 februari 2009

Inför Melodifestivalen

Vana läsare av min blogg, när den fanns på min hemsida, vet att jag gillar Melodifestivalen. Det har jag alltid gjort och kommer sannolikt alltid att göra. Det är en av årets höjdpunkter, om du frågar mig. Vad är det som lockar? Jo, först och främst handlar det om låtarna. Jag är inte så begeistrad över själva showen alltså, som ju tenderat att breda ut sig på senare år, på gott och ont. Största fördelen med det stora spektaklet är att det, trots allt, vaskas fram ett riktigt bra finalfält.

Jag kunde inte låta bli att köpa Aftonbladet idag. De lockade med "Schlagerbibeln - 132 sidor med allt om Melodifestivalen".

Ur årets utbud tycker jag det ska bli mest intressant att höra följande artister i bokstavsordning(låt vara utan att veta hur låtarna låter): Agnes, Alcazar, Amy Diamond, BWO, E.M.D., Lili & Susie, Marie Serneholt, Måns Zelmerlöw, Sarah Dawn Finer, Shirley Clamp, Velvet. Inte otroligt att slutsegraren finns bland dessa...

Min tanke är att jag, min vana trogen, ger min analys av varje deltävling här på bloggen.

Det som gläder mig extra mycket i år är att Caroline har blivit intresserad. Hon har lyssnat mycket på låtarna från fjolårets tävlingar, så hon är rätt så peppad att se med mig i år.

Förresten: Jag hoppas att svenska folket, både massmedia och andra, slutar kalla detta för en schlagertävling. Det är så mycket mer, så mycket bredare...

3 kommentarer:

Sarah sa...

FörLÅT mig, men är det så att bara för att ordet "Bibel" står med innebär det att du absolut måste köpa tidningen - även om det inte följer med små plastleksaker? :-D

Anonym sa...

Haha :-P

Anonym sa...

Kikar in för att se om utlåtandet från första delfinalen kommit in men får vända .)