måndag 8 februari 2010

Predikoarkivet

Det är inte bara bloggen som blivit lidande den senaste tiden. Hemsidan, som jag egentligen prioriterar, har också bara fått sporadiska uppdateringar. Nu är det däremot åtgärdat. Den största och viktigaste skillnaden är att mina predikosamlingar, "Senaste predikan" och "Postillan" (= "bästa" predikan för varje söndag under året), har fått sällskap av "Predikoarkivet". Det är ju mycket möjligt att de som brukar ta del av mina predikningar inte alltid hinner med, särskilt inte när jag nu har ökat predikofrekvensen i nya Piteå församling. I detta predikoarkiv har jag samlat predikningar från en lite längre tidsperiod. Kolla gärna in detta på min hemsida.

2 kommentarer:

stig strömbergsson, präst sa...

Men alltså...?!
Att du har en hemsida har jag vetat. Att du prioriterar det har jag dock inte förstått utan nöjt mig med att följa bloggen. Att du på hemsidan delger en efter Ordet hungrande och törstanmde allmänhet dina predikningar har jag därför helt bommat. Fy på mig!! Har som ibland undrat "Varför läggare han inte ut sin förkunnelse på bloggen?" Och så finns det ju där - bara man klickar sig rätt. Tack!!!

SvBG sa...

Det är faktiskt en hel del kända och okända kollegor som hört av sig och tackat för inspiration till sitt eget predikoskrivande. (Vid nåt tillfälle har det till och med gett upphov till dråpliga episoder, men det kan vi ta en annan gång...)

För mig är det definitivt att ge vidare det jag har fått ta emot, med en bön att människor, präster och andra, må bli välsignade.

Så håll till godo! :-D