fredag 26 februari 2010

Att måna om kunden

Detta är en hyllning till personalen på Coop igår kväll. Efter att jag hade nattat Elias åkte jag iväg till Coop för att handla inför helgen. Samtidigt var det damstafetten i OS. Jag hade ställt in hårddiskinspelningen för att se när jag kom hem igen. När jag köpt in de sedvanliga tacosgrejorna (det är ju ändå fredag!) och närmade mig kassan, märkte jag att de hade på en TV. Jag hann höra "Charlotte Kalla är ute på jakt" och förstod att här gäller det att fokusera på andra saker än de ljud som öronen automatiskt drogs till. Strategin var inte svår att räkna ut: snabbt till kassan, betala och iväg...

Nähä... Avstämning!

Jag sa till Carl-Sören... nej, jag menar kassören: "Nu gäller det att inte lyssna på hur det går i OS-stafetten. Jag ska hem och se det sen" ... Jag pratade nog ovanligt mycket där vid rullbandet. Ibland hördes nog ett lite lågmält "babababababababa" och småvisslande.

Det var då det hände: Mannen i kassan letade reda på en fjärrkontroll och skruvade ner ljudet på TV:n. Sånt händer ju bara inte! Det var verkligen att måna om kunden (och borde vara lönegrundande!). Det uppskattas! Kanske måste jag handla lite oftare på Coop.

2 kommentarer:

Broschan sa...

På ICA finns det ingen TV. För övrigt kan man ha fördiglagad mat i frysen, märkt "OS mat". Det gäller att vara förberedd. Läs Matt 25:1-13

SvBG sa...

Men frågan är hur gott och nyttigt det är med oljig mat...