lördag 4 februari 2012

Inför Melodifestivalen

Tänk vad ett år går fort. Nu är det återigen dags för Melodifestivalen att ta min TV i besittning under några lördagskvällar. Som traditionen bjuder kommer jag att försöka kommentera de olika deltävlingarna ur min personliga synvinkel.

Årets startfält verkar rätt så spännande. Man har ju förstås ingen aning om hur låtarna låter, men följande artister, presenterade i bokstavsordning, tror jag kan bli extra intressanta: Afro-Dite (lite disco brukar aldrig vara fel), Sonja Aldén (en otroligt duktig låtskrivare), Mattias Andréasson, Andreas Johnson (roligt att han gör ett nytt försök), Hanna Lindblad, Loreen, Love Generation, Lisa Miskovsky (fantastiskt roligt!!), Charlotte Perrelli, Danny Saucedo och Marie Serneholt (revansch?). Utöver dessa kan väl även Thomas Di Leva nämnas. Han tillhör inte mina personliga favoriter, men visst ska det bli kul se honom också i detta format. Sen brukar det kunna bli andra för mig mer okända som levererar bra låtar.

Jag kan faktiskt tycka det är synd att inte ett par andra nysläppta låtar är med i Melodifestivalen. "Let Go" med Neo och Lalehs nya "Some Die Young" är av högsta kvalité och hade definitivt platsat i ett finalfält - eller varför inte i Eurovision Song Contest. Men nu är det ju inte så. Om jag ska våga mig på en gissning, så tror jag att Danny Saucedo ligger mycket bra till för en slutseger, men jag hoppas själv mycket på Andreas Johnson eller Lisa Miskovsky.

Inga kommentarer: