fredag 24 februari 2012

Sjukofjärde feberuari

Det blev VAB idag. Länge sen, faktiskt. Elias vaknade mitt i natten och hade svårt att somna om. Han var så varm, så då förstod jag att det skulle bli till att vara hemma idag. På morgonen var det inte heller nån tvekan. Tur att jag inte skulle ha nån begravning i alla fall.

Någon på Facebook skrev att enligt Försäkringskassan är februari den månad det tas ut flest VAB-dagar. Nån annan kontrade med att det nu är "VABruari". Ordvitsandet stegrades till det oslagbara: "Sjukofjärde feberuari".

2 kommentarer:

Ingela sa...

Här stämmer det precis. Jag har själv legat i nåt influensaliknnde förra helgen och till mitten av veckan. Nu är det tjejerna som har feber och hosta.

Frida sa...

Här är det den "sjukofemte"
Isak har magsjuka och Samuel mår inte så bra. Men jag är i alla fall frisk :) Än så länge..