måndag 29 mars 2010

En hemsida med många rum

Jag har länge känt att min hemsida skulle behöva en liten ansiktslyftning. Det har till exempel inte varit så lätt att hitta vad man är intresserad av att läsa eller göra. Nu har jag åtgärdat det hela genom att utforma ett nytt menysystem. Hemsidan är nu uppbyggd kring ett antal olika rum, precis som i ett vanligt hem. Så här ser planlösningen ut:

  • Hallen - välkomstsidan
  • Köket - lite personlig information om mig och min familj
  • Vardagsrummet - sånt som rör mitt liv och min vardag.
  • Andaktsrummet - en mängd uppbygglig läsning, typ predikningar, andakter och annat tänkvärt
  • Lekrummet - en del att göra, t ex frågesporten och andra små klurigheter
  • Gillestugan - sånt som jag helt enkelt gillar, typ statistik och engelsk fotboll. (Mer saker är under långsam produktion)
  • Förrådet - allehanda arkiverade godsaker, seriöst och oseriöst
  • Gästrummet - gästboken
  • Länkskafferiet - intressanta länkar inom olika områden
  • In English - kort presentation på engelska (Tyvärr har jag inte kommit på nåt passande rumsnamn)

Den uppmärksamme kanske lägger märke till att det inte finns något sovrum på hemsidan. Det är precis som det ska vara. Vissa delar av livet vill jag värna om. Detta innebär att hemsidan (och bloggen) visserligen är personlig, men den är aldrig privat.

Så nu är du förstås välkommen att gå husesyn... :-)

2 kommentarer:

Jan sa...

Vilket smart upplägg!

Broschan sa...

Har du bygglov?
Är du sponsrad av TV4s Äntligen hemma?
Jag ser fram emot när du har tapetserat om, blått är inte på modet just nu. Det ska vara stora blommor i brunt på vit botten.