måndag 5 januari 2009

100 m bensin

När jag häromdagen tankade bilen kunde jag konstatera att bensinpriset låg på Calvin Smiths världsrekord på 100 meter från 1983: 9.93. En annan mack skyltade med 9.99, dvs den tid som Carl Lewis hade i OS-finalen i Los Angeles 1984. Några dagar tidigare hade det varit nere på Usain Bolts rekord från i somras: 9.69.

Tur att bensinpriset (för närvarande) håller sig på världselitens nivå på 100 meter och inte mina usla tider…

Jag undrar förresten varför detta handlar om bensin och inte fo(r)togen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det lär nog dröja innan bensinpriset når dina höjder. Var det 18,7 sek eller 17,8 sek ?

Anonym sa...

Njae... det är väl att överdriva. Lite snabbare var det, 15 och nånting tror jag... men det är ju sannerligen inget att skryta med. Å andra sidan har jag ju inte sprungit såna där sträckor på åtskilliga år. Jag är ju maaaaassor snabbare idag... ;-)

Fast jag är nog snabbare i käften (trots stamning) än på löparbanan.