lördag 3 mars 2018

Melodifestivalen - deltävling 3

Tredje deltävlingen sändes från Malmö och så här ser mina röster ut:
 
1. "Party Voice" - Jessica Andersson
(Gick direkt till final)
Det här är Jessicas bästa låt på länge. Jag är ju lite svag för den här typen av discodoftande gladlåtar. Den är i och för sig inte så unik, men jag blir glad i alla fall. Och klart bäst denna kväll.
 
2. "A Bitter Lullaby" - Martin Almgren
(Gick direkt till final)
Ytterligare en Idolvinnare som inte gör bort sig. Bra låt i sin genre (som dock inte är min favorit). Den kan säkert gå rätt bra i finalen, men inte så mycket mer.
 
3. "Everyday" - Mendez
(Gick vidare till andra chansen
Verserna var sisådär, bryggan småfalsk, men refrängen! Boom! Hade säkert haft segerchans för tio år sen.
 
4. "Stark" - Barbi Escobar
(Blev 7:a)
Lite nytänk i låten, men den når ändå inte fram till mig.
 
5. "Cuba Libre" - Moncho
(Gick vidare till andra chansen)
Lättviktssväng från det fria Cuba (Cuba Libre, fattar ni? ;-) ) Inte i min smak (Cuba Libre, fattar ni? ;-) )
 
6. "Min dröm" - Kalle Moraeus och Orsa Spelmän
(Blev 5:a)
Spelar i samma division som "Guld och gröna skogar" häromåret, men den här är blekare och då räcker det inte att Kalle Moraeus är folkkär och verkligen duktig på det han gör.
 
7. "Cry" - Dotter
(Blev 6:a)
Ordentligt nyskapande, men faller nog på det greppet, precis som Loreen gjorde förra året med sin "Statements". Lite för udda, helt enkelt.

Inga kommentarer: