lördag 3 mars 2018

Inför andra chansen

Jag har lite dåligt samvete för att mitt bloggande kring deltävlingarna blivit dels för sent och dels lite väl kortfattat, men det är som det är. Bröllopsresan var ju viktigare :-)
 
Strax börjar andra chansen direkt från Kristianstad som ska ta ut ytterligare fyra låtar till finalen nästa vecka.
 
Så här rangordnar jag låtarna:
1. "Every Single Day" - Felix Sandman
2. "In My Cabana" - Margaret
3. "Songburning" - Mimi Werner
4. "Never Learn" - Olivia Eliasson
5. "All The Feels" - Renaida
6. "Everyday" - Mendez
7. "Cuba Libre" - Moncho
8. "Patrick Swayze" - Sigrid Bernson
 
Det innebär att duellerna slutar så här (med vinnarna i fetstil)
Duell 1: "In My Cabana" - Margaret - "Cuba Libre" - Moncho
Duell 2: "All The Feels" - Renaida - "Never Learn" - Olivia Eliasson
Duell 3: "Every Single Day" - Felix Sandman - "Songburning" - Mimi Werner
Duell 4: "Patrick Swayze" - Sigrid Bernson - "Everyday" - Mendez
 
Kommentar:
Jag brukar aldrig tippa rätt i andra chansen, men det vore märkligt om inte "Every Single Day" går till final. Sen spelar det inte så stort roll för mig.

Inga kommentarer: