onsdag 19 augusti 2009

Jag saknar dig

Idag har Magdis börjat om efter semestern. Det innebar att Elias varit på "dagis" och Caroline på "fritids". Det fanns nog ett uppdämt behov av att leka med andra, eftersom förväntan var stor. I morgon börjar skolan om efter sommarlovet och för Caroline är det andra klass som gäller. Hon tog förresten hål i öronen igår. Det märks på många sätt att hon håller på att vara stor. :-D

När jag hade hämtat Caroline från "fritte" idag körde vi den vanliga vägen hemåt. Men se det gick inte. Helt plötsligt var vägen avstängd, så vi fick vända om och ta en annan väg. Orsaken var att det pågår en filminspelning på den större väg som ligger ca 20 meter ifrån oss. Själva inspelningsplatsen är kanske 50 meter bort. De var tvungna att stänga av vägen, eftersom det var en scen med en trafikolycka. Långfilmen heter "Jag saknar dig" och bygger visst på en bok med samma namn, eller snarast dubblerat "Jag saknar dig, jag saknar dig!"

Elias tyckte det var häftigt när det kom dit både polisbil och ambulans. Det pratade han länge om. När jag sen nattade en utmattad Elias strax efter sju hördes då och då genomträngande skrik från olycksplatsen. Tur att det bara blir på film. Synd förresten att de inte behövde statister. Det var visst en ungdomsfilm, sas det. Tack för det! ;-)

Premiären är om ett år, så det kanske är läge att se den och särskilt spana om vårt hus syns i bild... :-)

Inga kommentarer: