måndag 17 augusti 2009

Aningen avvaktande

Häromdagen hade jag köpt Aftonbladet (enbart för att få "Ligabibeln" - en hyfsad genomgång av lagen inför den engelska fotbollssäsongen). Men det är ju självklart att man bläddrar igenom resten också. Jag kom fram till en riktigt bra intervju med Jan Guillou, en man som jag beundrar faktiskt, inte bara som författare och journalist. Han är bra, kort sagt! Hursomhelst: När jag sitter där och läser kommer Elias och sätter sig bredvid mig. Då utspelar sig följande dialog:
- Vem är det där?
- Jan Guillou
- Jan Guillou?
- Jaa.
[paus]
- Vem är det där?
- Jan Guillou
- Jan Guillou?
- Jaa.
[paus]
- Vem är det där?
- Jan Guillou
- Jan Guillou?
- Jaa.
[paus]
- Vad är det där?
- Det är hans skjorta.
- Jaha
[paus]
- Är det där en klocka?
- Jaa
- Har han armar?
- Jaa
- Jag tycker han är läskig!

3 kommentarer:

Frida sa...

*skrattar*
Jag känner igen mig!

Dessutom blev det extra roligt med kommentaren om armarna.Jag såg han live på arlanda för två år sedan och han har verkligen jättekorta armar.... ;)
Ses på torsdag!Jag längtar!

Sofia sa...

Elias gjorde en korrekt iakttagelse. Jag tycker också att Janne G är läskig :)

Alexandra sa...

Jag väntar med spänning på att Liv ska börja säga ord som vi förstår. Hon surrar nämligen hela tiden (undra vem hon har det från) men det är mest galimatias. Ska bli roligt att veta vad som rör sig i huvudet på henne...