tisdag 4 augusti 2009

Hur är oddsen?

Idag sammanföll några jubiléer på ett märkligt sätt. Först och främst fyller min käre far 68 år. Sånt håller man givetvis koll på, men jag är ju samtidigt "nalta eljest", så jag försöker även hålla koll på när mina närmaste firar jämna tusental dagar. Och just precis denna dag "fyllde" både en moster 28000 dagar och vår dotter Caroline 3000 dagar. Hur är oddsen för att dessa tre händelser inträffar samma dag? Antagligen skulle jag enbart på en satsad tia kunnat flytta till Holland och byta efternamn till Vermeugen.

Elias är för övrigt bara fyra dagar från 1000.

För att fira detta har nämnda personer + min mor och ytterligare en moster varit här hos oss idag. Som vanligt väldigt trevligt. Och gott. Tårta är aldrig fel. Inte kyckling med ädelostsås heller.

2 kommentarer:

Sarah sa...

Vad läckert! Jag var ju tvungen att räkna ut hur många dagar jag var: 11323! Undrar hur många av dem som jag ärligt kan säga att jag har fyllt med något vettigt?

Broschan sa...

Oddsen är ganska låga för sammanträffanden. Däremot är oddsen rätt höga att någon (läs du) ska kunna räkna ut dom. T.ex. Om 2 veckor fyller jag 2200 veckor och samma dag fyller min son Isak 11 år. Den dagen är det även 22 veckor sedan min älste son fyllde 15 år. Om man då tar min ålder + mina söners ålder så får man samma ålder son din far just fyllde den dagen din dotter blev 3000 dagar och moster blev 28000 dagar. För övrigt kan jag tillägga att den magiska dagen ni firade med tårta blev min far också 68 år och min moster blev också 28000 dagar, snacka om sammanträffande!! (Undra vad oddset är att jag har räknat fel någonstans)