lördag 2 februari 2019

Inför Melodifestivalen

Ikväll börjar Melodifestivalen. Det är ju en mångårig tradition, som jag alltid sett fram emot. Men i år är jag osedvanligt opeppad. Vet inte varför. En orsak kan vara att jag tycker det bara blir färre intressanta artister, åtminstone på förhand. Förhoppningsvis känns det bättre när det väl drar igång.
 
De jag ser fram emot att se och höra är följande, i alfabetisk ordning:
Andreas Johnson - brukar alltid ha låtar i min smak.
Anton Hagman - hade en riktigt bra låt häromåret.
Hanna Ferm & LIAMOO - två av de senaste årens bästa Idoldeltagare. Det här kan bli riktigt bra.
John Lundvik - hade förra årets bästa låt. Förväntningarna är stora!
Jon Henrik Fjällgren - har alltid levererat de år han varit med tidigare.
Lina Hedlund - hur låter hon nu efter att Alcazar lagt av.
Lisa Ajax - idolvinnare som brukar kunna det här.
Nano - hade bästa låten för ett par år sen med "Hold On".
Omar Rudberg - var en del av FO&O. Kan nog vara bra även solo.
Oscar Enestad - var även han en del av FO&O. Kan nog även han vara bra solo.
 
Om en timme kör vi...

Inga kommentarer: