fredag 3 februari 2017

Inför Melodifestivalen

I morgon är vi återigen inbjudna att bevittna Melodifestivalcirkusen. Av nån anledning är jag ovanligt otaggad. Än så länge. För det är klart att det lossnar när det väl drar igång.
 
Festivalgeneralen Christer Björkman har sagt följande om årets startfält: "Sammantaget är det den starkaste uppställningen någonsin utifrån flera olika perspektiv, inte minst genrebredden. Och det är en hitparad utan dess like. Det är så späckat med hits att det gör lite ont att redan nu veta att det bara finns en segrare. Varenda låt är relevant och varenda artist behövs och har sin publik".
 
Det låter ju lovande, måste jag säga. Han brukar ju ha täckning för vad han säger. Själv ser jag mest fram emot att höra följande artister, presenterade i bokstavsordning:
 
Ace Wilder - tredje gången gillt? Mycket bra bidrag de två tidigare åren.
Alice - kom tvåa i Idol 2008. Roligt att hon återkommer, för jag minns att hon var duktig.
Boris René - gjorde en stark insats förra året.
Charlotte Perrelli - brukar ha bra låtar när hon tävlar.
De Vet Du - brukar ha fräsch musik, spännande start.
Jon Henrik Fjällgren ft Aninia - garanterat spännande etnolåt
Lisa Ajax - vann Idol häromåret välförtjänst. Med rätt låt så...
Mariette - hade en kanonlåt häromåret och har det där lilla extra.
Loreen - skulle hon ställa upp utan en kanonlåt? Jag tvivlar.
Robin Bengtsson - hade en av fjolårets bästa låtar
Roger Pontare - inte nån av mina favoriter, men han bjuder alltid på show.
Wiktoria - imponerade ifjol och med rätt låt tror jag hon kan går riktigt långt i år.
 
Att sen legenden Owe Thörnqvist, snart 88 år gammal, ställer upp är ju... häpnadsväckande. Hur coolt som helst. 
 
Men vem jag håller på och vem jag tror på har jag ingen aning om. Så nu blir det bara att vänta ett drygt dygn. Bring it on!

Inga kommentarer: