lördag 6 februari 2016

Inför Melodifestivalen

Ett år går så fort och det är redan dags för Melodifestivalen anno 2016. Klart jag ska vässar bloggarpennan.
 
Av årets deltagare finns det både nya och gamla bekanta ansikten. Tråkigast är nog ändå att Anna Books bidrag blev diskad pga att den varit publicerad i Moldavien. Inte för att hon tillhör mina favoriter, men tänk så mycket tid som hon och hennes crew lagt ner på att göra ett bra nummer. Jag hörde den dessutom på radion häromdagen och konstaterade att den var helt okej.
 
Jag ser mest fram emot att höra följande artister, presenterade i bokstavsordning:
 
Ace Wilder - gjorde bästa mellolåten 2014 med "Busy Doin' Nothin'".
Albin & Mattias - Albins rapp och Mattias sjunger och gör bra låtar. Kan bli riktigt bra combo.
David Lindgren - mycket duktig musikalartist från Kåge med proffsighet och mycket glimt i ögat.
Eclipse - mellon behöver lite melodiös hårdrock.
Isa - hade stor framgång förra året.
Lisa Ajax - kan hon följa upp framgångarna i Idol 2014?
Molly Pettersson Hammar - hade en av fjolårets bästa låtar och en grym sångröst.
Molly Sandén - levererar alltid.
Oscar Zia - finalplats häromåret. Hur går det i år?
Panetoz - svänger alltid.
Patrik Isaksson, Tommy Nilsson & Uno Svenningsson - viss gubbvarning, men de kan sin sak.
Swingfly feat Helena Gutarra - en av mina största favoriter i musiksverige. Alltid partyläge! 
 
Jag hoppas mest på Swingfly, men tror att allt är upplagt för Molly Sandén. Om några timmar är vi bänkade med chips, popcorn och traditionell bål på sockerdricka och apelsinjuice.

Inga kommentarer: