måndag 30 mars 2015

En uppmuntrande upptäckt

Trots mitt relativa goda språköra och trots alla mina studieår har jag aldrig vågat mig på att läsa en bok på engelska. Men nu är det gjort. Debuten blev "Hidden In Christ" av James Bryan Smith. Jag ramlade över den i sökandet efter annan bibellitteratur och kunde bara inte motstå beskrivningen av dess innehåll. Och visst gav det mersmak. Förutom att det var ett fantastiskt gott budskap, så insåg jag att jag faktiskt inte behöver översätta varje ord för att förstå sammanhanget. Jag tycker att jag behärskar språket rätt så bra, så jag prövade att bara läsa som en vanlig svensk bok. Och det gick ju oväntat bra. Det var en uppmuntrande upptäckt.

Nu kanske det är dags att läsa Charles Merrill Smiths böcker om Pastor Randollph på originalspråk!
Och böckerna om The Grantchester Mysteries, som inte finns översatta (än)!
Och mycket, mycket mer... :-)

Inga kommentarer: