lördag 14 mars 2015

Inför finalen

Bara minuter kvar innan Friends Arena slår upp portarna till årets final i Melodifestivalen. Det har varit ett bra år som har sållat fram ett starkt finalfält. Tyvärr saknar jag Molly Pettersson Hammars "I'll Be Fine". Den hade med lätthet platsat här och slagits om slutsegern. Hursomhelst är jag i stort sett säker på att segraren finns bland de fyra översta av nedanstående, men man kan förstås aldrig veta.

Så här rangordnar jag låtarna:
1. "Heroes" - Måns Zelmerlöw
2. "Don't Stop Believing" - Mariette
3. "Sting" - Eric Saade
4. "Jag är fri (Manne Leam Frijje)" - Jon Henrik Fjällgren
5. "Don't Stop" - Isa
6. "Building It Up" - JTR
7. "Make Me (La La La)" - Dinah Nah
8. "Forever Starts Today" - Linus Svenning
9. "Can't Hurt Me Now" - Jessica Andersson
10. "Möt mig i Gamla Stan" - Magnus Carlsson
11. "Guld och gröna skogar" - Hasse Andersson
12. "Groupies" - Samir & Viktor

Kommentar:
Jag är, som sagt, rätt säker på att de fyra första hamnar bland de fyra första. Antagligen vinner "Heroes". Jag både hoppas och tror det. Måns får antagligen största utmaningen från Jon Henrik Fjällgren och eventuellt Eric Saade... Nej, nu har det börjat... nu köööör vi!!

Inga kommentarer: