lördag 7 mars 2015

Inför andra chansen

Ikväll är det dags för andra chansen - och märkligt nog är jag inte less än. Det har varit ett så pass intressant år detta, så jag ser fram emot fortsättningen. Det är ju lite förändrat i år, så det är "rena semifinaler" där vinnarna i de fyra mötena går till finalen på Friends Arena nästa helg.

Jag rangordnar låtarna så här:
1. "I See You" - Kristin Amparo
2. "Bring Out The Fire" - Andreas Weise
3. "Make Me (La La La) - Dinah Nah
4. "Forever Starts Today" - Linus Svenning
5. "Guld och gröna skogar" - Hasse Andersson
6. "Det rår vi inte för" - Behrang Miri feat. Victor Crone
7. "Groupie" - Samir & Viktor
8. "Hello Hi" - Dolly Style

Detta skulle då innebära att duellerna slutar så här (med vinnarna i fetstil):
Duell 1: "Bring Out The Fire" - Andreas Weise - "Forever Starts Today" - Linus Svenning
Duell 2: "I See You" - Kristin Amparo - "Guld och gröna skogar" - Hasse Andersson
Duell 3: "Hello Hi" - Dolly Style - "Make Me (La La La) - Dinah Nah
Duell 4: "Det rår vi inte för" - Behrang Miri feat. Victor Crone - "Groupie" - Samir & Viktor
 
Kommentar:
Sånt här brukar vara väldigt svårtippat, så jag är rädd att jag har tippat rejält fel, kanske till och med i varje duell. Mest av allt har jag på känn att Hasse Andersson slår ut årets bästa ballad. Må det icke ske!

Inga kommentarer: