fredag 1 maj 2015

999

Äntligen!!! Ni skulle ha hört jublet i bilen!! Sån känsla!! Sån befrielse!!
 
Vadå?, undrar ni säkert. Jo, det som jag bloggade om 27 januari 2009 förstås: Platespotting, detta otyg! Det är alltså en lek som går ut på att se bilarnas registreringsnummer i nummerordning. Jag startade lördagen 2 augusti 2003, när det nämndes på en kompis bröllop, med 001, fortsatte med 002, 003, osv. Idag, först idag - 4290 dagar senare - har jag äntligen, äntligen! ÄNTLIGEN! (Behöver jag bli tydligare?) kommit till 999.
 
Som jag varnat om tidigare: Börja aldrig med detta! Allvarligt! Helt meningslöst. Nästan 12 år bortkastade. (Okej, jag har väl gjort liiiite annat också). I genomsnitt har jag funnit en ny siffra var fjärde dag. Det kanske inte låter så farligt, men det har funnits perioder där jag har fått leta i flera veckor.

Det finns de som hävdar att det finns en diagnos för sånt här. Jag säger inte emot. Däremot är jag numera befriad och kan lägga detta till livets minuskonto. där jag dock sammanlagt ligger på plus.
 
Hur jag firat? Delat en liten påse Ahlgrens bilar med Elias, förstås.

2 kommentarer:

Frida sa...

Jag är grymt imponerad! Själv gav jag upp tämligen omgående. Lyckades aldrig komma ihåg vilket nummer jag var på liksom....
Bra jobbat! ������������������������

Andra året i Hjo sa...

Befriad. Ja, men då får du genast börja med någon annan berikande sysselsättning. Man måste alltid ha något på gång.