lördag 2 mars 2013

Inför andra chansen

Ikväll är det dags för andra chansen för de låtar som inte riktigt nådde ända fram i Melodifestivalens fyra deltävlingar. Det här brukar vara den mest oförutsägbara delen tycker jag. De låtar jag brukar hoppas på, brukar sällan gå vidare. Men under har ju skett förr.
 
Nytt för i år är att det inte blir dueller direkt, utan en rak tävling där sedan de fyra bästa möts i dueller: ettan mot fyran och tvåan mot trean. Det tycker jag låter bra. Det kan nog bli lite mer rättvisande (läs: som jag vill ha det).
 
Så här rangordnar jag låtarna:
1. "Vi kommer aldrig att förlora" - Eric Gadd
2. "You" - Robin Stjernberg
3. "In And Out Of Love" - Martin Rolinski
4. "Hello Goodbye" - Erik Segerstedt & Tone Damli
5. "Begging" - Anton Ewald
6. "Jalla, dansa, sawa" - Behrang Miri
7. "Burning Flags" - Cookies N Beans
8. "Hon har inte" - Caroline af Ugglas
 
Kommentar:
Utifrån detta skulle 1:an och 2:an gå vidare till Friends Arena, men så lär det tyvärr inte bli. Oddsmakarna sätter Eric Gadd sist - av nån anledning. Det är nog den låt av alla årets bidrag som ligger allra närmast min smak. Om jag skulle våga mig på en gissning kommer det att bli Robin Stjernberg och Martin Rolinski (om inte likheterna med "Cheri, Cheri Lady" ligger honom i fatet) som tar andra chansen. Om några timmar vet vi...

Inga kommentarer: