fredag 15 mars 2013

Melodifestivalen - finalsummering

Vilken skräll!! Så måste rubriken bli efter Robin Stjernbergs seger i lördags. Den var jag inte beredd på. Men låten har vuxit alltmer och det är ingen tvekan om att Robin är en mycket duktig sångare. Det är så artister som levererar så här bra gång efter gång. För det är inga lätta toner han tar. En del experter har uttryckt sina farhågor inför karaokeamatörernas försök att klara av "You". Jag tror att farhågorna kommer att besannas. Men som sagt: Robin gör det mycket bra och kan säkert lyckas bra i Joråvischän (Jag har lagt märke till att flera s k experter uttalar ordet just på detta vis). Det vittnar inte minst finalens jurygrupper om.
 
Jag hade ju själv gissat på Yohio, men det är nog som han själv uttryckt det att Europa inte är redo för honom, att de förstår inte grejen. Men vi kommer att få höra mer av honom framöver, var så säkra!
 
Nåväl, jag tror det får räcka så för den här gången. Nu ska ämnet få vila till sig tills det är dags för Joråvischän i Malmö i maj.

Inga kommentarer: