torsdag 22 juli 2010

10-årig bröllopsdag

Idag är det exakt 10 år sen jag och Magdalena gifte oss i Lycksele kyrka. (Och även exakt 12 år sen vi blev tillsammans). Det var en härlig dag, många minnen och många vänner. Under de tio år som gått efter det har det hänt otroligt mycket. Först och främst: Caroline och Elias. Sen och näst främst flytten till Piteå och skaffandet av hus. Tiden känns också gå väldigt fort.

Idag är det alltså tennbröllop. (Undrar om benämningen är orsakat av engelskans "ten"?). Absolut värt att firas!

Dagen inleddes med att jag och Elias, som vanligt, steg upp först. Det var väl strax efter sju. Flickorna fick sovmorgon. Sen åt vi en ovanligt avancerad frukost, typ hotellvariant. Jag överraskade min hustru med ett par presenter: ett halssmycke med tillhörande örhängen i silver från "Fröken Annas juveler". Roligt att kunna överraska!

Sen åkte vi till Leo's Lekland i Skellefteå. Vi tänkte nämligen att det borde vara det bästa sättet att få hela familjen att trivas en sån här speciell dag. Barnen fick ingenting veta förrän vi var där. Sen var det full fart några timmar, lek och bus, uppblandat med snabbmat, glass och sånt. Trötta och nöjda åkte vi hemåt igen.

Dagen avslutades på hemmaplan med sushi, något som "den snart nyöppnade" sushirestaurangen "Sushi & Te" i sin vänlighet tjuvstartade med att förbereda åt oss. Allt för det jubilerande paret.

10 år - and counting... :-D

2 kommentarer:

Ingela sa...

Grattis! Hoppas att de här tio åren följs av många goda år till.

Anonym sa...

Då får jag gratulera så här i efterhand:-). Var in på KC i dag och saknade ditt namn på dörren...Kram Maggan