onsdag 20 maj 2009

Olika som bär

Under väldigt många år samlade jag på grodor, till människors nöje och förtret. Det känns bra att ha slutat, men samtidigt kan man ju inte undgå att snappa upp vissa saker man får höra. Idag var det till exempel en person som pratade om sina tvillingar och menade att "de är olika som bär". Givetvis sprider sig leendet från öra till öra.

Jag tänkte vidare på det här och tänkte på hur vissa tidningar då och då publicerar bilder på två personer som är "lika som bär". Men varför då inte införa nåt nytt? Så, gott folk, härmed introducerar jag nu "Olika som bär". Först ut är Tomas Brolin och Lena Philipsson. Visst ser ni olikheten? (Jag utlyser dessutom en tävling: Den av er som ger förslaget på de två personer som är mest olika varandra vinner en välsmakande cappuccino hemma hos mig! Jag är enväldig jury!)

8 kommentarer:

stig strömbergsson sa...

Varför har du slutat grodda?
Jag är SÅ stolt över att ba bidragit till samlingen!

Daniel sa...

Genialiskt!

Anonym sa...

Utgår reseersättning till vinnaren?
/Evelina

Sarah sa...

Seal och Heidi Klum... och de är till och med gifta med varandra!

Liza sa...

Kikar bara in för att tacka dig för i helgen! Härligt att ha dig med i kören!! Gillar din humor och ditt allvar... bara så du vet!
Monologen du höll igår i bussen förgyllde vår dag!!
Tack för att du finns!!!
Liza

Mats R sa...

Mitt förslag till mest olika:
Adolf Hitler och Jesus, fast då tänker jag ju inte på utseendet, om jag gör det så säger jag istället:
gamla moderatledaren Ulf Adelson (stavning?) och socialdemokratiske finansministerna Gunnar Sträng.

Broschan sa...

Tänk er en runda golf med Natalie Gulbis och Alice Cooper. Dom har faktiskt ett par saker gemensamt. Båda älskar golf och båda måste tillbringa mycket tid framför spegeln för att kunna se ut som dom gör.
Googla och titta på bilderna... Dom har inte samma skönhetsideal.

SvBG sa...

Tack för bidragen hittills. Jag har en klar favorit till segern, men jag ger er några dagar till.

Evelina: Reseersättning utgår inte, däremot vätskeersättning i form av nämnda cappuccino. Men detta kanske ger dig en anledning att komma och hälsa på när du är i krokarna... ;-)