tisdag 21 april 2009

Bildbeviset

Efter förra blogginlägget kom ett önskemål om bildbevis på mina försök till att bygga Svampbob Fyrkant och hans vänner i Lego. Jag tvekade ett tag, eftersom jag hade tänkt att det här skulle vara en bildlös blogg (för då får jag såna krav på mig själv att hitta lämpliga bilder till allt jag skriver och då tar det för mycket tid). Men, men: jag gör ett undantag: Här kommer det, sent omsider. Tillåt mig presentera: Herr Krabba, Bläckvard, Patrik Stjärna, Gary och Svampbob Fyrkant...















Men jag tycker fortfarande att Legoversionen av Jesus är häftigare!!

10 kommentarer:

Tomas sa...

Ja vad säger man... Världsklass !

LTD sa...

Ständigt avslöjas nya sidor hos dig, SvBG. Jag säger som Tomas: Vad säger man...?

SvBG sa...

Tänk om Jesus faktiskt sa: "Lego eimi"...

Fridasfunderingar sa...

Mycket imponerande! Tack och bock!

Ingela sa...

Imponerande tycker jag. Trots att jag inte klarar att lyssna på dialogen i de där filmerna mer än två minuter innan öronen smärtar.

Alexandra sa...

jag är djupt imponerad, och avunds. jag längtar till Liv börjar med Lego.hoppas hon kommer att gilla det lika mycket som hennes mor och far.

Emma sa...

Väldigt imponerande!

Mats R sa...

Tycker du verkar ha för mycket fritid :)

Men helt klart var det snyggt gjort.

Broschdottern sa...

Bläckvards näsa är för liten och Svampbobs ögon är för små, annars var det bra. Du får i alla fall inte "MVIG" (mycket väl icke godkännt)

SvBG sa...

Hörru Broschdottern: Du skulle se Bläckvard i profil, då syns snoken!! Men jag kan hålla med dig om Svampbobs ögon. Till mitt försvar kan jag säga att det var den figur jag byggde först och då var det självklart att ta de riktiga ögonlegobitar som fanns.

Mats: Det beror på vad man prioriterar att göra på sin fritid... ;-)