lördag 1 februari 2020

Inför Melodifestivalen

Så fort tiden går. Nu är det redan dags för Melodifestivalen 2020. Peppen peppas igång strax innan, hoppas jag. Till min hjälp har jag min kära hustru och den grahnska traditionen med en melodifestivalbål bestående av juice och sockerdricka. Detta ska serveras vid första deltävlingen och vid finalen. Det är sen gammalt.
 
Det är förstås svårt att sia om resultat och favoriter, men man får ju viss känsla av vilka artister som ställer upp och hur intressanta de varit tidigare. Just i år är jag mest nyfiken på följande, i alfabetisk ordning:
  • Amanda Aasa - dotter till några bekanta. Jätteduktig! Spännande.
  • Sonja Aldén - brukar göra fina ballader med mycket känsla och bra innehåll.
  • Anna Bergendahl - gjorde ett par riktigt bra låtar förra året. Gärna nåt i den stilen.
  • Victor Crone - gjorde min favoritlåt i fjolårets ESC. Uppföljare?
  • Hanna Ferm - brukar leverera på topp.
  • Nanne Grönvall - har hon nåt att komma med fortfarande? Hoppas kan man ju.
  • Albin Johnsén - gärna nåt i stil med "Din soldat", då kan det bli riktigt bra!
  • Faith Kakembo - hört nån låt med henne, som var riktigt bra
  • Mariette - är alltid bra!
  • The Mamas - gjorde ett fantastiskt jobb bakom John Lundvik ifjol, dvs fjolårets favvolåt.
  • Felix Sandman - har gjort flera bra låtar de senaste åren. En av favoriterna gissar jag.
  • William Strid - gjorde bra ifrån sig i Idol häromåret.
Om en halvtimme börjar cirkusen. Dags att blanda mellobålen och fylla chipsskålen.

Inga kommentarer: