måndag 17 mars 2014

Melodifestivalen - finalsummering

Ursäkta dröjsmålet, men det är som att luften går ur mig när finalen väl är avklarad. Men nu ska jag försöka mig på en liten finalsummering i alla fall. Det blev ju hur rafflande final som helst. Endast två poäng skilde vinnaren Sanna Nielsen från Ace Wilder. Jag är nöjd över slutresultatet. Sanna gör "Undo" väldigt, väldigt bra. Hon vann inte bara för lång och trogen tjänst. Men jag måste ändå lägga till att jag inte hade haft något emot att skicka "Busy Doin' Nothin'" heller.
 
Sen måste jag uttrycka min tillfredsställelse över att inte nån av duktiga-på-att-dansa-men-kunde-vara-bättre-på-att-sjunga-killarna placerade sig speciellt högt, snarast lågt. Det är som att svenska folket genomskådat dem och tröttnat. (Men det kommer säkert tillbaks nån nästa år i alla fall).

Nu får ämnet svalna tills det blir dags för ESC om ett par månader.

Inga kommentarer: