lördag 1 mars 2014

Inför andra chansen

Ikväll är det dags för andra chansen. Åtta låtar, som inte nådde ända fram, tävlar om att nå ända fram. Två av dem kommer att lyckas. Det brukar vara svårt att tippa sånt här, men jag tror att finalfältet kommer att kompletteras av de två översta låtarna. Eller hoppas i alla fall, för så här rangordnar jag låtarna i andra chansen, utifrån min egen smak:

1. "Survivor" - Helena Paparizou
2. "All We Are" - State of Drama
3. "Echo" - Outtrigger
4. "Raise Your Hands" - Ammotrack
5. "Bröder" - Linus Svenning
6. "Love Trigger" - JEM
7. "När änglarna går hem" - Martin Stenmarck
8. "En himmelsk sång" - Ellinore Holmer

Kommentar:
Risken är stor att "Bröder" går lite bättre än jag tippat. Linus Svenning har en stark låt och han framför den okonstlat och från hjärtat. Så jag blir inte förvånad om den kommer bland de två. Jag kan även ha placerat "Love Trigger" lite för lågt. De har en extra chans här i andra chansen när det är så pass många rocklåtar (eller låtar med rockuttryck) de konkurrerar med. Dessutom bör de vara de röststarka kidsens favorit.

Inga kommentarer: