måndag 22 juni 2009

S.E.M.E.S.T.E.R.

Äntligen har semestertiden anlänt i mitt liv. Fem veckor av idel ledighet väntar (nåja, en liten vigsel om ett par veckor, bara). På nåt sätt kändes det som att jag gick in för landning redan i onsdagskväll, eftersom jag skulle vara ledig torsdag-lördag. Vi åkte till Granbergsträsk över midsommar och det var så trevligt att träffa stora delar av den lilla släkten under ett par dagar.

Men gissa om det är värdelöst att vara ledig några dagar just innan en arbetssöndag! Man känner sig aldrig ledig och det är ännu svårare att få tid och koncentration att förbereda sig. Nej, tillbaka till grunderna: Jobba söndag ledig måndag! Nu blev det till slut en rätt intressant predikan i alla fall. Den har temat "Var är profeterna?" Läs den gärna på hemsidan.

Senaste tiden har främst handlat om att avsluta kvarblivna arbetsuppgifter, t ex att rapportera bibelstudierna till Sensus. Inte det roligt, men ändå rätt så viktigt. Sist men inte minst: att städa det skrivbord som varit överhopat ända sen januari.

Men ännu viktigare: jag har verkligen glatt mig åt att Caroline har fått sommarlov! Hennes glädje är min glädje! Det är stort att gå ut första klass. Jag minns ju själv hur det var i samma läge 35 år tidigare. Sen har vi även gått på cirkus. Det var faktiskt första gången, både för mig och Caroline. Det var riktigt roligt. Vi tyckte båda bäst om akrobaterna. Helt otroliga. "Neeej, jag tyckte bäst om ponnyerna", flikar Caroline in och tänker på ponnyridningen i pausen.

Nej, som sagt: nu börjar semestern. Jag har just klippt gräset och strax blir det lunch och avfärd till Granbergsträsk för några fler dagar i detta lilla paradis tillsammans med barnen.

Inga kommentarer: