lördag 4 mars 2017

Inför andra chansen

Ikväll är det dags andra chansen, direkt från Linköping. De åtta låtarna möts i dueller och vinnarna går vidare till finalen i Friends arena nästa lördag. Som vanligt är det svårt att tippa, men jag hoppas att det blir som jag nu ska redovisa.
 
Så här rangordnar jag låtarna:
1. "Kiss You Goodbye" - Anton Hagman
2. "När ingen ser" - Axel Schylström
3. "Her Kiss" - Boris René
4. "Hearts Align" - Dismissed
5. "Statements" - Loreen
6. "Gotta Thing About You" - FO&O
7. "I Don't Give A" - Lisa Ajax
8. "Road Trip" - De Vet Du
 
Detta skulle innebära att duellerna slutar så här (med vinnarna i fetstil):
Duell 1: "Gotta Thing About You" - FO&O - "Road Trip" - De Vet Du
Duell 2: "När ingen ser" - Axel Schylström - "I Don't Give A" - Lisa Ajax
Duell 3: "Her Kiss" - Boris René - "Hearts Align" - Dismissed
Duell 4: "Kiss You Goodbye" - Anton Hagman - "Statements" - Loreen
 
Kommentar:
Jag hoppas verkligen att det blir så här, men det är förstås svårtippat, inte minst i den tredje duellen. Tyvärr tror jag att Loreen slår ut Anton Hagman. Även om jag har lyssnat på hennes låt ett par gånger nu och läst texten, så tycker jag fortfarande bättre om "Kiss You Goodbye" och hoppas på den. Ikväll får vi veta...
 
 

Inga kommentarer: