onsdag 30 januari 2013

Inför Melodifestivalen

En av vinterns höjdpunkter närmar sig med stormsteg: Melodifestivalen. Januari brukar vara en enda lång transportsträcka tills man får sätta sig i TV-soffan och se årets bidrag. I år verkar dessutom Elias vara mer intresserad än tidigare. Det känns kul. Som traditionen bjuder tänker jag försöka kommentera de olika deltävlingarna ur min personliga synvinkel.
 
Jag kollade häromdagen på de artister som ställer upp i år och det ger både utropstecken och frågetecken. Men först av allt måste jag få uttrycka min besvikelse. Jag hade nämligen i höstas läst nånstans att Swingfly skulle ställa upp i år igen. Han har varit en stor favorit i många år och gjorde ju succé även i dessa sammanhang för ett par år sen med sin "Me And My Drum". Nu visar det sig att detta inte stämde. Ingen Swingfly således - och plötsligt blir Melodifestivalen en profil fattigare.
 
Men visst finns det några andra intressanta namn. Jag är riktigt spänd på att höra främst följande artister, i bokstavsordning: Army of Lovers (bara de inte blir en parodi på sig själva, vilket är risken), Eric Gadd, David Lindgren, Mary N'diaye (imponerade stort i The Voice för ett år sen), Martin Rolinski, samt Erik Segerstedt & Tone Damli. Så många fler är det faktiskt inte efter att ha ögnat igenom namnen. Därmed är det ju läge för överraskningar.

1 kommentar:

Frida sa...

Jag ser fram emot att få följa din schlagerblogg! :)