lördag 10 mars 2012

Inför finalen

Det är en knapp timme kvar till nedsläpp i Globen. Fem lördagar, som gått otroligt snabbt, ska nu sammanfattas i finalen av årets Melodifestival. Nu har låtarna lagt till sig i mitt medvetande, vilket gör att jag rangordnar dem så här:

1. "Euphoria" - Loreen
2. "Why Start A Fire" - Lisa Miskovsky
3. "Amazing" - Danny Saucedo
4. "Shout It Out" - David Lindgren
5. "Why Am I Crying?" - Molly Sandén
6. "Mystery" - Dead By April
7. "Soldiers" - Ulrik Munther
8. "Baby Doll" - Top Cats
9. "Jag reser mig igen" - Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
10. "Mirakel" - Björn Ranelid feat. Sara Li

Kommentar:
Så här blir ju knappast resultatet, även om jag tycker och hoppas det. Jag är ju otroligt dålig på att tippa, det märker jag ju både i andra chansen och tidigare årgångar av Mellon. Som helhet är det ett starkt startfält. Det är svårt att rangordna nedre halvan. De fem första tycker jag är rätt så självklara i mina öron. För mig är det helt okej att skicka vem som helst av dem. Ja, även 6:an och 7:an funkar, även om jag inte tror att de räcker till. Egentligen tror jag att det bara kommer att handla om Loreen och Danny i slutänden, både hos svenska folket och den internationella juryn. Loreen är storfavorit, även hos mig, och jag tror det blir hon som drar längsta strået och får packa resväskorna till Baku. Där kan hon nå långt, mycket långt! Men visst håller jag också en tumme för västerbottningarna Lisa Miskovsky (fantastiskt vacker låt!) och prästsonen David Lindgren.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att Thorsten hamnar högt(3-4) och att Danny hamnar i mitten. Även Lisa Miskovsky kommer det att gå bra för! Vi får se hur fel jag har!

lotta sa...

Jag tycker som dig :-)

Frida sa...

Du var ju väldigt träffsäker i din tippning ändå måste jag säga.
Hur känns det? ;)

SvBG sa...

Hur det känns?
Som en blandning av Amazing och Euphoria... ;-)