fredag 13 mars 2020

Melodifestivalen - finalsummering

I lördags var det finalen i Melodifestivalen 2020. Först av allt måste jag säga att jag är mycket nöjd med slutresultatet. "Move" var den bästa låten och jag är stolt över att återigen skicka iväg "The Mamas" till Eurovision Song Contest. Men de fick kämpa för det. Dotters "Bulletproof" var bara ett enda poäng bakom. Det var också en bra låt, men jag hade absolut känt mig besviken om den hade vunnit. Överhuvudtaget hade jag tippat ganska bra. Det var bara Mariette och Victor Crone som kom längre ner än jag hade trott. Nu spelar inte placeringen så jättestor roll, eftersom låtarna säkert kommer att spelas mycket både i radion och i min Spotifyspelare.
 
Jag tror att "Move" kommer att gå bra i Rotterdam - om det nu blir nån tävling, pga coronaviruset. Det blir givetvis finalplats. Väl där kommer det att få kämpa mot bland annat Islands bidrag som jag ramlade över häromdagen. Den är bra! Leta gärna reda på Daði Freyr - Think About Things
 
Jag kan även tipsa om ett sammandrag av alla bidragen här.
 
Och med detta lämnar vi ämnet till mitten av maj.

Inga kommentarer: